Nezadovoljstvo nakon operativnog zahvata rhinoplasti-580
Korekcija nosa, prije i poslije zahvata
17/05/2021
toplakupka-naslovnica-580
Poboljšajte kvalitet sna uz pomoć vruće kupke
20/05/2021

Prepoznajte rane znakove rosacee na vrijeme

rozacea-naslovnica-580

rozacea-naslovnica-900

Rozacea (lat. acne rosacea) hronična je bolest kože koja se očituje crvenilom središnjih dijelova lica uz papulozne i pustulozne promjene kao i hiperplaziju vezivnog tkiva kože i lojnih žlijezda. Rozaceja se opaža osobito između 40. i 50. godine, nešto češće u žena, ali su teži oblici učestaliji u muškaraca.

Prednosti Reviderm dermokozmetike u liječenju rosacee

Rosacea je obično hronična upalna bolest obilježena crvenjenjem lica, teleangiektazijama, eritemom, papulama, pustulama, te u teškim slučajevima rinofimom, koja zahvaća prvenstveno lice i vlasište i rijetko se javlja na drugim dijelovima kože. Ipak, ponekad mogu biti zahvaćene samo oči, bez kožnih promjena. Bolest je češća kod žena, a najčešće pogađa osobe u dobi između 30 i 50 godina, pogotovo ljude svijetle puti. Često se naziva i bolešću kože 21. stoljeća, jer se učestalost pojavljivanja rosacee u zadnje vrijeme povećala čak za 35%.

Dijagnoza se zasniva na karakterističnom izgledu – crvenilu lica – a liječenje ovisi o fazi bolesti te o tome koliko je proširena. Naime, bolest se može javiti u nekoliko faza koje zahtijevaju različiti pristup u liječenju te izbor različitih kozmetičkih proizvoda koji najbolje ublažavaju simptome svake pojedine faze i zaustavljaju pogoršanje bolesti. Dermatolozi i kozmetičari koji su prošli Reviderm akademiju i u svakodnevnom radu koriste Reviderm dermokozmetičke proizvode posebno su educirani za analizu kože i dijagnosticiranje rosacee, kao i za izbor odgovarajućih proizvoda, ovisno o tipu i težini problema.

rozacea-txt-1

Koji su najčešći uzroci Rosacee ili kuperozne kože?

Uzroci zbog kojih se kod nekoga javlja rosacea danas su još uvijek uglavnom nepoznati, no čini se kako osnovni poremećaj leži u vazomotornom nadzoru (zdravlju i čvrstoći krvnih žila na licu), odnosno bolest se povezuje s poremećenim venskim odvodom krvi iz lica. Pretpostavlja se da na pojavu rosacee može utjecati niz faktora koji se povezuju s naslijeđem, ali i okolišnim faktorima.

Tako se, na primjer, bolest češće javlja kod osoba koje imaju povećani broj grinja u kosi (Demodex folliculorum) i infekciju s Helicobacterom pylori. Zapaženo je učestalije javljanje bolesti kod osoba svijetlije puti, kod krvne grupe Rh A+, kao i kod osoba koje imaju migrenu.

Koji su glavni simptomi tijekom različitih faza Rosacee?

Tipičan je razvoj bolesti kroz četiri faze koje se međusobno nadopunjuju i obično slijede jedna za drugom. Doduše, iskustvo stručnjaka koji su prošli Reviderm akademiju pokazuje da neki klijenti ulaze neposredno u upalni stadij, preskačući ranije stadije bolesti.