otoplastika-nasl-580
Otoplastika na Našoj maloj klinici
19/01/2021
rinoplastika-naslo-580
Želite savršen nos? Rinoplastika je tu za vas!
25/01/2021

Plastična hirurgija svakim danom je sve popularnija

plasticna-oper-naslovnica-580

plasticna-oper-naslovnica-900

Plastična hirurgija je hirurška specijalnost koja se bavi rekonstrukcijom i popravkom oštećene kože i tkiva. Oštećenje tkiva može nastati ozljedom, operacijom ili bilo kojom drugom urođenom manom. Glavni cilj plastične hirurgije je vratiti oblik i funkciju oštećene kože, dok je sekundarni cilj poboljšati izgled bilo kojeg dijela vašeg tijela.

Plastična hirurgija se uglavnom radi zbog kozmetičkih/estetskih i rekonstruktivnih razloga. Kada su u pitanju rekonstruktivni razlozi, rekonstruktivna operacija se radi na abnormalnim strukturama tijela koje mogu biti uzrokovane:

• Traumom
  • Infekcijom
  • Abnormalnostima u razvoju
  • Kongenitalne anomalije (prisutne pri rođenju)
  • Različitim vrstama bolesti
  • Tumorom

Ova vrsta operacije obično se radi zbog poboljšanja funkcije, ali se može učiniti i radi promjene izgleda.

Estetska/kozmetička plastična hirurgija radi se zbog poboljšanja izgleda.

Kontraindikacije plastične hirurgije

Kao i bilo koja druga vrsta operacije, i plastičnu hirurgiju prate neke komplikacije. Stupanj komplikacija zavisi o tome da li je područje operacije manje ili veće. Komplikacije mogu zavisiti i od zdravstvenog stanja osobe. Neke od kontraindikacija koje ćete vjerojatno doživjeti s plastičnom hirurgijom uključuju:

• Krvarenje: Može doći do jakog krvarenja. Ponekad može zahtijevati transfuziju krvi.
  • Ožiljci: Vjerovatno ćete imati ožiljke tamo gdje su napravljeni rezovi. Ovi ožiljci će vremenom izblijedjeti.
  • Bol: Vjerovatno ćete osjetiti bol i nelagodu nakon operacije. Lijekovi protiv bolova mogu biti korisni prvih nekoliko dana nakon operacije.
  • Infekcija: Može doći do infekcije, što može zahtijevati daljnju operaciju ili antibiotike.

Oporavak

Svaki će pacijent tolerisati bol nakon operacije na drugačiji način i mi u Našoj maloj klinici to uzimamo u obzir. Odgovarajući lijekovi protiv bolova propisani su za postoperativne pacijente, a oni pomažu umanjiti nelagodu i bol. Period za oporavak nakon plastične operacije varira zavisno o izvedenom zahvatu i osobi koja je operisana. Većini pacijenata će trebati pomoć tokom prva dva dana mada uvijek preporučujemo da član porodice ili prijatelj bude uz Vas zbog utjecaja anestezije nakon operacije. Tada je većina pacijenata u stanju da se brine o sebi, ali će im i dalje trebati pomoć ako imaju malu djecu o kojoj treba brinuti.

plastic-surgerytxt

Vrijeme kada pacijent nastavlja s redovnim vježbama zavisi o izvedenoj operaciji. Sve pacijente savjetujemo da započnu rutinu laganog hodanja već drugog postoperativnog dana. Redovne aerobne i energičnije aktivnosti nisu dozvoljene u prve 2 sedmice kako bi se smanjio rizik od krvarenja, otoka i modrica. Dizanje tegova i teži fizički sportovi su u većini slučajeva dozvoljeni tek nakon 6 sedmica.

Zanimljive činjenice o plastičnoj operaciji:

• „Plastika“ potječe od grčke riječi plastikos, što znači „oblikovati“.
  • Prvi postupci plastične hirurgije zabilježeni u historiji datiraju još iz drevne Indije.
  • Tokom renesansnog perioda, postupci plastične hirurgije često su se izvodili u brijačnicama.
  • Prvi i Drugi svjetski rat rezultirali su novim napretkom u plastičnoj hirurgiji. Mnogi od ovih postupaka uključivali su transplantaciju kože i rekonstrukciju udova.
  • Stanje u kojem muškarci formiraju grudi naziva se ginekomastija. Postupak poznat kao smanjenje muške dojke može ukloniti ovo prekomjerno masno tkivo.
  • Injekcije za lice najčešći su neinvazivni zahvati plastične hirurgije.
  • Najpopularniji injekcijski injekcijski facijal koji se koristi je Botox.
  • Botox injekcije zapravo mogu pomoći u ublažavanju migrene, a postupak je čak dobio odobrenje od Američka Agencija za hranu i lijekove 2013. godine kao opciju liječenja.
  • Povećanje grudi najpopularnija je vrsta operacija koja se izvodi u Sjedinjenim Američkim Državama.
  • Prvi silikonski implantati za dojke stvoreni su 1960-ih.
  • Vrat je jedno od prvih područja tijela koje pokazuje znakove starenja. Pacijenti se često odluče za lifting lica kako bi pomogli poboljšati to područje svog lica.
  • Oblikovanje tijela odnosi se na hirurške zahvate koji poboljšavaju oblik različitih područja tijela. Ove vrste zahvata uključuju liposukciju, podizanje tijela, uvlačenje trbuha i povećanje stražnjice.
  • Liposukcija je danas najpopularniji postupak konturiranja tijela koji se izvodi u Sjedinjenim Američkim Državama i u svijetu.