radiesse-naslovnica-580
Šta su RADIESSE® i RADIESSE® (+)?
25/02/2021
epilacija-ruku-nasl-580
Laserska epilacija ruku – tretman koji oduševljava
08/03/2021

Laserski tretman vena u Našoj Maloj klinici

nasamalaklinika-naslovnica-580

nasamalaklinika-naslovnica-900

Tretman vena je jedan od najčešćih estetskih postupaka kod žena. Venske bolesti spadaju u grupu najčešćih oboljenja savremenog čovjeka i prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, proširene vene su najrasprostranjenije oboljenje u mnogim zemljama svijeta. Osim estetskih smetnji, proširene vene su uzrok osjećaja peckanja, svrbeža, umora, napetosti i otoka na nogama. Susrećemo ih kod žena dosta češće nego kod muškaraca. Ako se venske bolesti blagovremeno i adekvatno ne liječe predstavljuju važan riziko faktor za nastanak venske tromboze kao i hroničnih promjena na koži potkoljenica i stopala u vidu upale kože i pojave venskih čireva tj. rana na nogama.

Zahvaljujući ostvarenom napretku u nauci i praksi, savremene metode liječenja proširenih vena karakterišu:

• Jednostavni, minimalno invazivni zahvati,
  • izvode se pod lokalnom anestezijom,
  • ne zahtijevaju hospitalizaciju,
  • rizici od postoperativnih komplikacija su minimalni,
  • pacijent je radno i funkcionalno sposoban već poslije samog tretmana,
  • imaju odličan estetski ishod.

U Našoj maloj klinici, zahvaljujući savremenoj opremi i stručnom osoblju, moguće je obaviti kompletan pregled, uspostaviti tačnu dijagnozu, te se u skladu s tim primjenjuje jedna od metoda liječenja proširenih vena i ispucalih kapilara.

Zašto nastaje bolest proširenih vena?

Nasledni faktor je važan u nastajanju ove bolesti. Oko 50% populacije ima neki problem sa venama. Poslednje studije su pokazale da ukoliko oba roditelja imaju proširene vene postoji 80% šanse da će i njihova deca imati isti problem. Životne navike, takođe, imaju veliku ulogu u razvoju proširenih vena. Dugo stajanje i sedenje tokom dana mogu uticati na pojavu proširenih vena. Dok su loša ishrana i gojaznost najčešći faktori rizika za pojavu ove bolesti.

Proširene vene se javljaju češće kod starije populacije, mada mogu nastati i u mlađem životnom dobu. Ova bolest je nešto zastupljenija kod žena, nego kod muškaraca. Hormonske promene u pubertetu, trudnoći, menopauzi takođe imaju značaja. Trudnoća utiče na porast nivoa hormona, dok se ukupna zapremina tečnosti u organizmu se povećava, a uvećana materica pritiska venske krvne sudove u maloj karlici. U većini slučajeva, 60-70%, prošrene vene nastale u trudnoći nestaju nekoliko nedelja nakon porođaja.

nmk-txt-vene-laser

Šta možete da učinite da spriječite pojavu kapilara?

Lagana fizička aktivnost, hodanje, korigovanje telesne težine i izbjegavanje dužeg stajanja ili sjedenja može doprineti boljoj cirkulaciji i pomoći pravilni venski tok. Nošenje elastičnih čarapa može pomoći prije nastanka same bolesti. Upotreba različitih krema i preparata za liječenje proširenih vena, također, ne mogu spriječiti pojavu bolesti, već samo pravovremeno i adekvatno liječenje može doprineti da estetski i funkcionalni rezultati budu bolji. Tu nastupa Naša mala klinika i savremene metode koje koristimo da na najbolji mogući način pomognemo pacijentu.

Kada se primjenjuje?

Lasersko uklanjanje vena se primjenjuje za liječenje vena većeg promjera jer laser jedini može učinkovito ukloniti veće vene (za razliku od uklanjanja pjenom koje se primjenjuje isključivo za vene manjeg promjera).

Zbog toga je izuzetno važno adekvatna procjena venskog sustava prije operacije što se najbolje radi UZV pregledom. Kod nas u poliklinici, pregled će vam napraviti vaskularni kirug koji radi zahvat.

Kakvi su rezultati liječenja?

Lasersko liječenje vena je jedna od najmlađih i najsavremenijih metoda za liječenje proširenih vena. U svjetskoj medicini se praktikuje više od deset godina tokom kojih se pokazala kao izuzetno efikasna i (neproblematična po pitanju komplikacija) i sa jako malim procentom komplikacija, zbog čega je postala izuzetno popularna širom svijeta. Više studija je pokazalo da je u prvih godinu dana uspješnost procedure oko 98%.

Šta treba znati pre laserskog tretmana?

Operacija se izvodi u lokalnoj anaesteziji, a odmah po završetku pacijent može da hoda i uz preporuku naših stručnjaka može da koristi lijekove protiv bolova. Nakon operacije, u periodu od dve sedmice, potrebno je nošenje elastične čarape preko dana. U daljem toku oporavka preporučeno je da se nekoliko puta dnevno hoda po 30 minuta.