mastektomija-naslovnica-580
Život se nastavlja i nakon mastektomije
10/05/2021
rozacea-naslovnica-580
Prepoznajte rane znakove rosacee na vrijeme
17/05/2021

Korekcija nosa, prije i poslije zahvata

Nezadovoljstvo nakon operativnog zahvata rhinoplasti-580

Korekcija nosa, osim estetskog, može imati i funkcionalni karakter kada se koriguju smetnje u disanju najčešće uzrokovane iskrivljenom nosnom pregradom. Korekcija nosa, također, obuhvata i urođene deformitete kao i one koji su posljedica povreda. Ovaj tretman jedan je od najčešćih estetskih zahvata u hirurgiji, kako zbog estetskih tako i zbog funkcionalnih razloga.

Estetska korekcija i operacija nosa

Estetska korekcija nosa je jedan od najsloženijih operativnih zahvata. Operacija nosa je intervencija koja obuhvata smanjenje izraženog grebena nosa, promjenu veličine nosa, oblika vrha nosa, širine nozdrva, ugla između nosa i gornje usne kao i ispravljanje krivina nosa. Osim estetskog, operacija može imati i funkcionalni karakter kada se koriguju smetnje u disanju najčešće uzrokovane iskrivljenom nosnom pregradom. Ona, također,  obuhvata i urođene deformitete kao i one koji su posljedica povreda.

Operacija nosa – operativni zahvat

Jedan od najzahtjevnijih zahvata u plastičnoj kirurgiji vrata i glave je operacija nosa. Za nju se koriste različite metode koje se različito koriste ovisno o željama pacijenta te o zdravstvenim tegobama kroz koje prolazi. Cilj rinoplastike je estetska pravilnost ali i dobra funkcionalnost nosa uz normalno disanje.

Premda se većina operacija nosa izvodi iz zdravstvenih razloga, moguće je tražiti izmjenu zbog estetskih razloga. Zanimljivo je da se nos, za razliku od prije, sada gleda u omjeru s ostalim dijelovima lica, a ne kao samostalan organ na licu.

Tok operacija – iskustvo kako i šta uraditi?

Kroz ove operacije mogu se oblikovati hrskavične i koštane strukture nosa, dok se ne preporučuje izvoditi radikalne promjene kako se ne bi oslabio potporanj nosa. Kandidat za operaciju nosa može biti bilo tko, no treba uzeti u obzir da velik učinak imaju čvrstoća i debljina kože kao i pokrov od mekog tkiva.

Prije operacije pacijent mora prestati uzimati lijekove ako ih je uzimao do tada – to uključuje nesteroidne protuupalne lijekove koji sadrže acetilsalicilnu kiselinu. Ukoliko ih pacijent i dalje koristi, moguće su komplikacije za vrijeme i nakon operacije kao što su neželjena krvarenja ili krvni podljevi. To ujedno otežava tijek operacije i oporavak. Za operaciju nosa potrebno je posjetiti anesteziologa.